ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

  1. Szolgáltató adatai

Cégnév: NIMFEUM KFT.Székhely: 8261 Badacsonytomaj, Bogyay Lajos u. 6.Cégjegyzékszám: 1909516920Adószám: 24825443-2-19EU adószám: HUOCCSZ.19-09-516920Bankszámlaszám: 11701004-20245997-00000000IBAN: HU04 1170 1004 2024 5997 0000 0000SWIFT: OTPVHUHB

  1. Általános szabályok

2.1. Jelen „Általános Szerződési Feltételek” (továbbiakban ÁSZF) szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek, és azok szolgáltatásainak igénybevételét.

2.2. Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.

  1. Szerződő fél

3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.

3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen - a feltételek teljesülése esetén - szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).

3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

  1. Szerződéses jogviszony

4.1. A Vendég szóban vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. Amennyiben az írásbeli ajánlat elküldésétől számított 24 órán belül nem érkezik konkrét megrendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik. A szobák értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik, a foglalásokat azok beérkezési sorrendjében igazolja vissza a Szolgáltató.

4.2. A Szerződés a Vendég írásban, leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.

4.3. A szerződés tartalma kiterjed: a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára. Tartalmazza továbbá a fizetési, lemondási, módosítási feltételeket.

4.4. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.

  1. Panzió alapszolgáltatásai

5.1. Szállásszolgáltatás

Elhelyezések típusa:

5.1.1. Kétágyas szoba: földszinti vagy emeleti hálószoba két különálló ággyal 90x200 cm, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó vagy kád, wc), terasszal/erkéllyel rendelkező szoba, 17-23 m2

5.1.2. Franciaágyas szoba: földszinti vagy emeleti hálószoba franciaággyal 160x200 cm, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó vagy kád, wc,) terasszal/erkéllyel rendelkező szoba, 17-23 m2

5.1.3. Panoráma lakosztály: földszinti vagy emeleti lakosztály franciaággyal, 180x200 cm, fürdőszoba (mosdó, kád, wc,), terasszal/erkéllyel rendelkező lakosztály, 42-45 m2

5.1.4. A szobák alapfelszereltsége: hűtő-fűtő klíma, padlófűtés, LED tv, laptop széf, vízforraló, mini hűtő, mini mosogató tálca, hajszárító, törölköző, elektromos törölközőszárító, WIFI, USB csatlakozó. Valamennyi lakóegységünk nemdohányzó.

5.2. Vendéglátás

5.2.1. A panzió ellátásként svédasztalos v. felszolgált reggelit biztosít szállóvendégei számára a megadott nyitvatartási időben.

5.2.2. Egyedi étkezési igények kielégítésére előzetes egyeztetés alapján van lehetőség.

  1. Árak

6.1. A panzió szobaárai (Rack Rate) a panzió reggelizőtermében kerülnek kifüggesztésre.

6.2. Egyéb szolgáltatások árlistái az adott panziói részlegeken (reggeliző) állnak rendelkezésre.

6.3. A panzió a meghirdetett árait, kivéve amennyiben adott időszakra kötelezettséget nem vállal, előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.

6.4. Az árak tartalmazzák az általános forgalmi adó (ÁFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A panzió a hatályos adó-törvény (ÁFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.

6.5. Az idegenforgalmi adó a szállásdíjon felül extra fizetendő.

6.6. Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a www.villasalve.hu oldalon kerülnek meghirdetésre. A meghirdetett kedvezmények mindig egyéni szobafoglalásra vonatkoznak. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos foglalás vagy rendezvények esetén, egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapít meg. Bizonyos ajánlatok kiemelt időszakban nem foglalhatók, ezen kiemelt időszakokról a panzió rendelkezik. A kiemelt időszakok módosításának jogát a panzió fenntartja. Ezen időszakokról a www.villasalve.hu oldalon adunk tájékoztatást.

  1. Fizetési feltételek

7.1. A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére érkezés napján, de legkésőbb az igénybevételt követően, a panzióból történő távozást megelőzően tart igényt.

7.2. Elfogadott fizetőeszközök: készpénz (Forintban, illetve bármely olyan pénznemben, melyet a Szolgáltató elfogadásra meghirdet. Az átszámítás, illetve számlázás ebben az esetben a Magyar Nemzeti Bank a Vendég érkezési napján érvényes deviza árfolyamán történik.), a Szolgáltató által elfogadottként megjelölt bankkártya/hitelkártya, internetes oldalon keresztüli fizetés, Széchenyi Pihenő Kártya, szerződött partnerek által kiállított voucherek, átutalás (a szállásszolgáltatás teljes vagy részbeni ellenértékének átutalásos fizetését akkor áll módunkban elfogadni, amennyiben az adott összeget a szerződésben meghatározott határidőig a panzió bankszámláján jóváírják vagy az átutalást a Vendég a számlavezető pénzintézete által kiadott, az átutalás megtörténtét igazoló visszavonhatatlan nyilatkozattal a Szolgáltató felé igazolja).

7.3. Speciális ajánlatok esetén a fizetési feltételek változhatnak, melyet az írásban megküldött visszaigazolás tartalmaz.

7.4. Az egyéni szobafoglalás garantálása bankkártya/hitelkártya adatok megadásával vagy előlegfizetéssel lehetséges.

7.4.1. bankkártya/hitelkártya: a foglalás garantálása, illetve a megadott hitelkártya érvényességének ellenőrzése céljából, fenntartjuk a jogot arra, hogy írásos visszaigazolásunk kiküldését követően átmenetileg zároljunk egy összeget (a szállásdíj egy részét vagy annak teljes összegét) a megadott hitelkártyán Az autorizáció nem minősül fizetésnek!

7.4.2. előleg: a panzió előleg megfizetését kérheti a szállásdíj egy részére vagy annak teljes összegére. Az előleg átutalással fizethető. A szállásdíj teljes összegének 50%-át kérjük előlegként visszaigazolásunk megérkezését követően 5 naptári napon belül átutalni. Ha a foglalás és az érkezés között 5 nap vagy annál rövidebb idő telik el, kérjük az előleget a visszaigazolás napján (24 órán belül) megfizetni. Átutalásos előlegfizetést akkor áll módunkban elfogadni, amennyiben az adott összeget a megadott határidőig a panzió bankszámláján jóváírják vagy az átutalást a Vendég a számlavezető pénzintézete által kiadott, az átutalás megtörténtét igazoló visszavonhatatlan nyilatkozattal (név, cím, illetve áfás számla igény esetén adószám és számlázási cím feltüntetésével) a Szolgáltató felé igazolja.

7.5. A befizetések elmaradása esetén a szobafoglalást automatikusan töröljük.

7.6. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet, illetve annak SZÉP kártyáját/bankkártyáját terheli.

7.7. Utazási irodák / Tour operatorok / OTA-k / Együttműködő partnerek: a szolgáltatóval kötött szerződés tartalmazza az egyedi fizetési feltételeket.

7.8. Ajándékutalvány: az ajándékutalvány csak a rajta meghatározott érvényességi időn belül és értékben a szabad kapacitások függvényében használható fel Az utalvány teljes ellenértéke előre fizetendő. A beváltási időn túl az utalvány érvényességét veszti.

  1. Megrendelés módosítása

8.1. Már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, szobatípus vagy a létszám módosítására az aktuálisan érvényben lévő árak és a szabad kapacitás függvényében az alábbi feltételek szerint van lehetőség:

8.2. Módosítás esetén a befizetett előleg az adott naptári évben használható fel, de maximum 90 napon belül.

8.3. A módosítás díja:

8.3.1. érkezés előtti 14. napig díjmentes

8.3.2. a visszaigazolt érkezés napját megelőző 14 napon belüli módosítás esetén a teljes szállásdíj 50%-a, de minimum egy éjszakai szállásdíj kötbérként kerül felszámolásra
8.3.3. vis maior esetén a szobafoglalás a 14 napos határidőn belül is módosítható.

8.4. Egyedi és akciós ajánlatok esetében az ajánlatban szereplő módosítási feltételek az irányadóak.

  1. Lemondási feltételek

9.1. A megrendelés lemondása írásban történik.

9.2. Amennyiben a panzió ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a lemondási feltételek a következők:

9.2.1. a visszaigazolt érkezés napját megelőző 14. napig: díjmentes. Az elutalt előleg átvihető egy másik időpontra vagy a Szerződő fél kérésére az adott összegben Szolgáltató ajándékutalványt állít ki, ami átruházható.
9.2.2. a visszaigazolt érkezés napját megelőző 14 napon belüli elállás esetén a teljes szállásdíj 50%-a, de minimum egy éjszakai szállásdíj kötbérként kerül felszámolásra.
9.2.3. vis maior esetén a szobafoglalás a 14 napos határidőn belül is módosítható.

9.3. Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, bankkártya/hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon a Szolgáltató által kiküldött visszaigazolás megérkezését követően 5 naptári napon belül nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége a visszaigazolás kiküldését követő 5. napon helyi idő szerint 10:00 órát követően megszűnik. Ha a foglalás és az érkezés között 5 nap vagy annál rövidebb idő telik el, és a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, bankkártya/hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon a szobafoglalás visszaigazolását követő 24 órán belül nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége a szobafoglalás visszaigazolását követő 24 óra leteltét követően megszűnik.

9.4. Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, bankkártya/hitelkártya garanciával, vagy más Szerződésben foglalt módon biztosította, és az érkezési napon helyi idő szerint 18:00 óráig nem érkezik meg, írásos lemondás nem érkezik, vagy nem jelzi előre, hogy ennél későbbi időpontban érkezik, a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű, megfizetett előleg teljes összegét kötbérként érvényesíti, de legalább egy napi szállásdíjat kötbérként érvényesít. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap 10:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.

9.5. Amennyiben a Szerződő fél gazdálkodó szervezet (ideértve a gazdasági társaságokat, társadalmi szervezeteket, egyházakat, önkormányzatokat, önkormányzati intézményeket, állami szervezeteket és azok intézményeit, stb.), az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a Szerződő fél/Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat egyébként a megrendelő nevében eljáró Vendég viseli közvetlenül.

9.6. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg. Egyedi és akciós ajánlatok esetében a lemondási feltételek az ajánlatban szereplő feltétek szerint alakulnak.

9.7. A lefoglalt, de a Vendég panzióban való tartózkodása alatt igénybe nem vett, illetve módosított szolgáltatások (szállás, étkezés stb.) pénzbeli visszatérítésére nincs lehetőség.

9.8. A szálláshely átvételét követően esetleges rövidebb tartózkodási igény vagy létszám csökkenés esetén is a visszaigazolt teljes szállás ár fizetendő.

9.9. A Szerződő fél elállásának feltételei a hatályos Kormányrendelet alapján történik (45/2014. (II.26)).

  1. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

10.1. A Vendég megérkezésekor személyazonosságát a törvényes előírásoknak megfelelően a szoba elfoglalása előtt igazolni köteles. A panzióban bejelentés nélkül senki sem lakhat. A személyazonosító okirat (személyi igazolvány vagy vezetői engedély és lakcímkártya, külföldi személy esetében útlevél) bemutatása a panzió számára lényegesnek minősített szerződési feltétel. Hontalanok és nem az Európai Unió állampolgárai esetében a hontalan igazolvány, illetve az útlevél bemutatása és átadása jogszabály alapján kötelező. A bemutatott okmányokról az adatvédelmi szabályok betartásával a szolgáltató jogosult másolatot készíteni. A vendég azonosíthatóságának hiányában a szállásadói szolgáltatás a panzió részéről megtagadható.

10.2. A Vendég a panziói szobát az érkezés napján 15:00 órától foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:30 óráig köteles elhagyni (Check out). Vendégek fogadása előre egyeztetett időpontban, nyitvatartási időben: 8-12 és 15-18 óra között történik. Nyitvatartási időn kívüli időpont a 06 30 132 9212 telefonszámon egyeztethető.

10.3. A foglaltság függvényében lehetőség van a szoba korábbi (15:00 óra előtti) elfoglalására, illetve későbbi (10:30 óra utáni) elhagyására a mindenkori árlistában meghatározott felár ellenében. Ennek mértékéről tájékoztatást foglaláskor adunk. A szolgáltatás igénybevételéhez a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.

10.4. Ha a Vendég a szobát az érkezés napján reggel 09:00 óra előtt kívánja elfoglalni, úgy az előző éjszaka ára felszámításra kerül.

10.5. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, vagy az érkezéskor megadotthoz képest létszámcsökkenés következik be a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.

10.6. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését. Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11.30 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további napra is kiszámlázni és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.

10.7. A panzió fertőző betegségben szenvedő vendégeket nem fogad.

10.8. A kitöltött és aláírt bejelentővel egyidejűleg a Vendég a Villa Salve Általános Szerződési Feltételeit, Adatvédelmi nyilatkozatát, valamint a területi házirendeket elfogadja, és köteles betartani. A tartózkodás során szükséges információk megtalálhatóak a panziói szobákban elhelyezett szobamappákban.

10.9. A vendég hibájából felróható sérülések miatt a panzió nem vállal felelősséget. A szándékos rongálás miatt keletkezett költségeket a panzió a vendégre terhelheti.

10.10. A panzió teljes területe nemdohányzó.

  1. Háziállatok

A panzió közösségi terein, a panziói szobákban és lakosztályokban nem fogadunk semmilyen háziállatot.

  1. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

12.1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:

12.1.1. a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt

12.1.2. a Vendég a panzió biztonságát veszélyezteti, rendjét megzavarja, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít

12.1.3. a Vendég fertőző betegségben szenved.

12.1.4. a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig

12.1.5. a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11.30 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá.

12.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés vis maior okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.

  1. Elhelyezési garancia

13.1. Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, akkor köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.

13.2. A Szolgáltató köteles a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra - vagy az akadályoztatás megszűntéig - egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli.

 

13.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.

  1. A vendég betegsége, halála

14.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.

14.2. A felajánlott orvosi segítséget Vendég a saját felelősségére és kockázatára veheti igénybe. Az orvos nem a Szolgáltató alkalmazottja, az általa felállított diagnózisért, az alkalmazott terápiáért, annak következményéért Szolgáltató semminemű felelősséget nem vállal.

14.3. A Vendég fertőző betegsége esetén Szolgáltató jogosult díjvisszatérítés vagy kártérítés nélkül, azonnali hatállyal felmondani a szolgáltatói szerződést. Ebben az esetben a Vendég a panzió felmondásában meghatározott időtartamon belül köteles a panziót poggyászaival együtt saját költségén elhagyni. Fertőző betegség esetén a Szolgáltató a 18/1998. (VI. 3.) NM rendeletnek megfelelően köteles eljárni. (A rendelet értelmében, ha ilyen gyanú áll fenn, akkor a Szolgáltató orvost hív, és ő állapítja meg, hogy a vendég fertőző vagy sem. Az orvos kiérkezéséig a Vendég csak a Szolgáltató által kijelölt területen tartózkodhat.)

14.4. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.

 

 

  1. A Szerződő fél jogai

15.1. A Szerződés értelmében a Vendég a kiírásnak megfelelő nyitva-tartási időben jogosult a megrendelt szoba, valamint a panzió azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.

15.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a panzióban való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget. Szolgáltató az esetleges reklamációkat egyedileg kezeli.

15.3. A Vendég panasztételi joga a panzióból történt elutazását követően megszűnik.

Panaszt a Vendég írásban az alábbi címen és elérhetőségeken tehet:
NIMFEUM Kft
8261 Badacsonytomaj
Bogyay Lajos út 6.
Tel: 06 30 132 9212
E-mail: villasalve@villasalve.hu

  1. A Szerződő fél kötelezettségei

16.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.

16.2. A Vendég köteles gondoskodni arról, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti gyermek csak szülői vagy más, általa megbízott cselekvőképes személy folyamatos felügyelete mellett tartózkodjon a panzió teljes területén. A gyermek kísérői felelősséggel tartoznak a gyermek épségéért és az általa okozott károkért. A panzió területén, rendezvényein 18 év alattiak alkoholt nem fogyaszthatnak. E kötelezettség betartásáról/betartatásáról a 18 év alatti személy szülője, általa megbízott cselekvőképes személy köteles gondoskodni. E kötelezettség megszegésének jogi, erkölcsi és anyagi következményeiért a szülő vagy az általa megbízott cselekvőképes személy teljes felelősséggel tartozik.

16.3. A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni. A gépjárművek megengedett sebessége 20 km/óra.

16.4. A panzió vendéglátó egységeiből ételt/italt a panzióvendégeknek kivinni tilos. Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy amennyiben a Vendég későbbi fogyasztásra ételt vagy italt visz ki a reggeliző helyiségből, a reggeli árának 50%-t/fő/alkalom felszámítsa. A Vendég saját ételt-italt nem hozhat be a panzió vendéglátó egységeibe. Abban az esetben, ha a Vendégek élelmiszert vagy italokat hoznak be a panzióba, és nyilvános helyiségekben elfogyasztják, a Szolgáltató jogosult arra, hogy ezekért méltányos térítést számlázzon ki (úgynevezett "dugópénz" italok esetén). Amennyiben a vendég az ÁSZF idegen áru behozatalának tilalma ellenére a szobában nem a panzióból származó ételt vagy italt fogyaszt, a Vendég távozása után a szobában hagyott palackok, csomagolóanyagok, eszközök eltakarításáért panziónk jogosult a dugódíj (palackonként 1.000,- Ft ) és az ezzel járó takarítási költségek felszámítására.

16.5. A szemetet a komplexum területén, illetve a szobákban elhelyezett szemétgyűjtő edényekbe lehet kidobni. Amennyiben a Vendég a szobájában nagyobb mennyiségű szemetet, hulladékot halmoz fel, annak kitakarításáért és elszállításáért a Szolgáltató pótdíjat számít fel.

16.6. A Vendégek által a panzióba behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását.

16.7. A komplexum területén lévő eszközöket, berendezéseket szállóvendég kizárólag saját felelősségére, használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett. A nem rendeltetésszerű használatból felmerülő károkat Szolgáltató jogosult a Szerződő félnek kiszámlázni.

16.8. A szobákat és a panzió közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.

16.9. Károkozásért a vendéget anyagi felelősségvállalás terheli. A panzió és a panzióhoz tartozó külső területen a Vendég által okozott kárt a panzió kifizetteti a károkozó vendéggel.

16.10. A szobából, illetve az épületből bútorokat kivinni, áthelyezni nem lehet. A panzió berendezési és felszerelési tárgyai a panzió területéről nem vihetők ki, bármilyen berendezési vagy felszerelési tárgy Vendég általi elvitele bűncselekménynek minősül, és rendőrségi feljelentést von maga után.

16.11. A panzióba tilos behozni:

  • x tűzijáték, petárda, ezek alkatrészei, összetevői
  • x tűzveszélyesnek és/vagy robbanásveszélyesnek anyagok
  • x nem a panzióban vásárolt élelmiszerek, italok
  • x kábítószerek és egyéb pszichotróp anyagok
  • x hulladék, környezetre, egészségre ártalmas dolgok
  • x maró, gyúlékony vegyszerek, anyagok
  • x különösen drága értéktárgyak, muzeális tárgyak

Egyes speciális esetben a Szolgáltató külön írásban engedélyezheti ezen felsorolt tárgyak behozatalát. A szállóvendég által hozott tűzijátékhoz és egyéb engedélyköteles tevékenységhez a panzió írásos hozzájárulása, továbbá a szállóvendégek általi hatósági engedélyek beszerzése szükséges. A Szolgáltató engedélye nélkül behozott dolgokban keletkezett kárért Szolgáltató nem vállal semminemű felelősséget, illetve jogosult ezen dolgok, tárgyak a Szerződő fél költségére történő eltávolíttatására. Továbbá mindazon kárért, amelyet a Vendég által, engedély nélkül behozott dolgok, tárgyak okoznak más vendégnek vagy a Szolgáltatónak Szerződő fél tartozik teljes körű jogi és anyagi felelősséggel.

16.12. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében a panzió nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében a panzió zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat is), közösségi területein, valamint a panzióhoz tartozó teljes nyílt területen (beleértve a teraszokat, erkélyeket, parkolót stb. is) tilos a dohányzás. Dohányzás kizárólag a panzió által kijelölt helyeken megengedett. A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken a panzió elhelyezte. A panzió alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a panzió területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A vendégek, illetve a panzió területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben a vendég vagy a panzió területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a panzió üzemeltetőjét az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.

16.13. Tűz esetén kérjük kollégánkat a 06 30 132 9212 telefonszámon haladéktalanul értesíteni.

16.14. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a panzióban, és minden szükséges adatot a panzió rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.

16.15. A Vendég kifejezetten tudomásul veszi, hogy a panzió közös használatú területein (kivéve öltözők, mellékhelyiségek, de beleértve a gépkocsi parkolót és a panzióhoz közvetlenül tartozó külső területeket) vagyonvédelmi okokból zártláncú kamerarendszert üzemeltet, melynek felvételei a vonatkozó jogszabályi előírások alapján rögzítésre / törlésre kerülnek.

16.16. A terasz és a közösségi területek korlátozások nélkül 22 óráig vehetők igénybe, ezután fokozott figyelmet kell szentelni annak, hogy a vendégek pihenése zavartalan legyen. A panzión belüli területen, valamint a teraszokon Vendégeink nyugalma érdekében 22.00 órát követő időszakban hangoskodni tilos, beleértve a szobák belső tereiben történő zavaró hangerejű televíziózást, zenehallgatást, valamint a közösségi területeken történő hangos zenélést, melynek betartásáért a panzió személyzete felel. Ezen időkorlátok módosulhatnak a szolgáltató által szervezett rendezvények esetén. Szolgáltató jogosult a rendbontó és/vagy hangoskodó vendéget rendre utasítani. A harmadik figyelmeztetés után Szolgáltató jogosult a szolgáltatói szerződést egyoldalúan, azonnali hatállyal felmondani, és a Vendéget a panzióból visszafizetési és/vagy kártérítés kötelezettség nélkül haladéktalanul kiutasítani.

  1. A Szerződő fél kártérítési felelőssége

A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. A Vendég felelősséggel tartozik az általa okozott kárt a Szolgáltatónak megfizetni (pl. extra takarítás: bruttó 20.000.- HUF ártól). E felelősség akkor is fennáll, ha a Károsult a kár helyreállítását közvetlenül a Szolgáltatótól jogosult igényelni.

 

 

  1. A Szolgáltató jogai

18.1. Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a panzióba magával vitt. Fizetés nélküli távozás esetén a Szolgáltató a rendőrségi feljelentés mellett jogi úton érvényesíti a követelését a Szerződő féllel szemben, amelynek költségeit a Szerződő félre terheli. Az utólag felmerült és ki nem egyenlített díj összegét a Szolgáltató a Szerződő fél bankkártyájára terheli.

  1. A Szolgáltató kötelezettsége

A Szolgáltató köteles:

19.1. a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni

19.2. a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.

  1. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

20.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.

20.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.

20.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a panzióban, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

20.4. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy ha a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.

20.5. Szolgáltató közösségi tereiben vagy szobáiban hagyott személyes tárgyakért, (ideértve a szobaszéfben elhelyezett dolgokat, tárgyakat is) a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

20.6. A talált tárgyakat Szolgáltató nyilvántartásba veszi. Az élelmiszert, élelmiszer jellegű cikkeket, gyógyszereket a Szolgáltató megsemmisíti. A tárolható tárgyakat a Szolgáltató 3 hónapig őrzi. Amennyiben a talált tárgy jogos tulajdonosa jelentkezik, személyazonosságát igazoló okirat felmutatásával és aláírásával, valamint az őrzéssel felmerült költségek megtérítése ellenében veheti át a tárgyat. A panzió által méretük, súlyuk vagy egyéb tulajdonságuk miatt nem őrizhető tárgyakat a Szolgáltató haladéktalanul átadja a hatóságoknak.

20.7. A szállóvendégek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a Szolgáltató fedetlen és nem őrzött parkolójában. A Szolgáltató parkolójában levő gépjárművekben és az azokban elhelyezett tárgyakban keletkező bármiféle kárért (ideértve például, de nem kizárólag: a gépkocsi feltörést és a gépkocsiban lévő bármely tárgy eltulajdonítását; a gépjármű ellopását; természeti jelenség okozta károk) a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

20.8. A Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési felelősség, ha a panziói wellness részlegének vagy sport-, és egyéb létesítményeinek ill. ezközeinek rendkívüli vagy egészségügyi előírások betartása végett elrendelt karbantartás idejére ezen létesítmények, eszközök használata korlátozott vagy nem megengedett.

  1. Fogyasztói érdekvédelem

A szolgáltató szolgáltatási tevékenysége felett Badacsonytomaj község jegyzője ill. a Veszprém Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség gyakorol szakmai felügyeleti jogokat.

  1. Adatvédelem

22.1. A Szolgáltató az adatkezeléssel kapcsolatos irányelveit külön Adatvédelmi Szabályzatban foglalja össze, melyet a www.villasalve.hu oldalon folyamatosan elérhetővé tesz, és melynek tartalmát magára nézve kötelezőnek ismeri el. Az Adatvédelmi Szabályzat tartalmazza az egyes adatkezelésekre vonatkozó tájékoztatókat is.

  1. Vis maior

Azon ok vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis maior), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

  1. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.

 

A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén a Szerződő fél elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat.

Érvényes visszavonásig.